Lediga jobb som Administrativ assistent i Degerfors

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Degerfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Degerfors som finns hos arbetsgivaren.

Driven Administratör sökes för uppdrag hos Degerfors Energi!

Är du en driven person med god systemvana som har erfarenhet av administrativt arbete? Vill du arbeta efter värdeord så som hållbar, närhet och tillsammans? Då ska du söka detta längre konsultuppdrag som Administratör till Degerfors Energi AB. Om tjänsten I rollen som Administratör hos Degerfors Energi AB blir du en del av ett härligt team där du både får ta emot och ge energi till dina medmänniskor. Rollen fokuserar främst på det administrativa men du k... Visa mer
Är du en driven person med god systemvana som har erfarenhet av administrativt arbete? Vill du arbeta efter värdeord så som hållbar, närhet och tillsammans? Då ska du söka detta längre konsultuppdrag som Administratör till Degerfors Energi AB.

Om tjänsten
I rollen som Administratör hos Degerfors Energi AB blir du en del av ett härligt team där du både får ta emot och ge energi till dina medmänniskor.

Rollen fokuserar främst på det administrativa men du kommer även att vara företagets ansikte utåt. Du kommer exempelvis vara den person som först möter kunder och besökare på plats, i telefon och per mejl. Rollen innebär även arbete i olika projekt, ansvar för diarieföring och arkiv, ansvar för GDPR, stöd till VD och viss allmän service. Här arbetar man på ett produktivt och resurseffektivt sätt utifrån Degerfors Energis värdegrund och de målsättningar, strategier och andra riktlinjer som beslutats inom företaget.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Posthantering och diarieföring
• Ansvara för arkivet och att företaget arbetar enligt GDPR
• Kommunikation – såväl extern som intern kommunikation.
• Backup till ekonomiassistent och ekonomiansvarig
• Vara med och planera och ev. delta på marknadsaktiviteter
• Kundtjänst – Ta emot kundsamtal, besökare och ansvara för kundtjänstmailen.
• Administrera flyttar, avstängningar, lyssna av fullmakter och meddelandehantering
• Vara ett administrativt stöd till avdelningarna för stadsnät, fjärrvärme och elnät.
• Administrativt stöd vid aktiviteter som D-HLR-utbildningar, bokningar vid strategidagar, uppvaktningar, personalaktiviteter mm.
• Utföra vissa utskick till kunder i sälj- eller marknadsföringssyfte.
• Allmän service på arbetsplatsen kopplat till gemensamma utrymmen.

Övrigt
Start: 1 november
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider


Vem är du?
För att lyckas i tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning inom exempelvis, handel, administration och/eller företagsekonomi. Vidare är du strukturerad och initiativtagande med en god data- och systemvana. Som person är du positiv, driven och har ett öga för vad som skall göras och hjälper till där det behövs. Du levererar alltid hög service och har ett förtroendegivande sätt gentemot både kund, besökare och medarbetare.

Om verksamheten
Degerfors Energi AB är ett helägt kommunalt bolag som omsätter cirka 69 miljoner kronor per år. Vi distribuerar och producerar fjärrvärme samt ansvarar för elnätet och stadsnätet i Degerfors. Antalet anställda är idag 19 personer och vi jobbar enligt våra värdeord hållbar, närhet & tillsammans.


Som konsult hos Poolia
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Administratör till gata, park och renhållning

Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbe... Visa mer
Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbet! Degerfors kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare och ska erbjuda goda förutsättningar för medarbetarna att känna trivsel, arbetsglädje, yrkesstolthet och engagemang.

Har du ett intresse för miljö och återvinning? Då kan du bli en av oss! Vi söker nu en kund- och ärendeadministratör till Serviceförvaltningens enhet för gata, park och renhållning.

ARBETSUPPGIFTER
Som kund- och ärendemottagare kommer du i huvudsak vara enhetens och framför allt renhållningens röst utåt när kunder är i behov av våra tjänster eller vill ändra på sina abonnemang. Det kan också vara kunder som är behöver hjälp eller är missnöjda. Du besvarar frågor via telefon och mejl samt tar emot felanmälningar och dokumenterar dessa. En av de viktigaste uppgifterna är att kunden är nöjd när denne lägger på luren eller har besökt oss.

Typiska arbetsuppgifter innebär att:
• Svara i telefon och hantera inkommande ärenden från kunder som till exempel frågor om abonnemang eller taxor och informera om dessa
• Svara på och administrera inkomna mail eller ärenden i ärendesystem från kunder
• Hantera och administrera beställningar i vårt orderhanteringssystem samt lägga ut arbetsorder för utförande via vårt orderhanteringssystem
• Utifrån beläggning planera och utarbeta förslag på scheman
• Utforma eller föreslå underlag för ändring av taxor.
• Vara sakkunnighet avseende verksamhetens föreskrifter i kontakterna såväl externt som internt
• Ansvar för avrop förbrukningsmaterial för verksamheten
• Hantera och planera för hantering av nya fraktioner
• Uppföljning och rapportering av statistik från insamling och återvinning
• Upprätta fakturaunderlag samt kontera fakturor
• Utveckla och underhålla verksamhetens instruktioner mm
• Hantera och utveckla frågor om återvinning, tex på återvinningscentralen eller på våra återvinningsstationer


KVALIFIKATIONER
Vi söker en person med utmärkta servicekunskaper och ett positivt förhållningssätt. Du är inte rädd för att lyfta telefonen och prata med kunder och du kan hantera olika människor på ett bra sätt.

Du måste ha god datorvana och kunna hantera de vanliga Officeprogrammen självständigt. Har du tidigare erfarenhet av taxor och föreskrifter för avfallshantering samt ärende- och orderhantering eller orderläggning i någon form samt arbetat i något affärs- eller ekonomisystem så är det meriterande.

I och med den dagliga kontakten med kunder och i vissa fall myndigheter behöver du kunna kommunicera väl på svenska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är också det meriterande.

Intervjuer och rekrytering kommer att ske fortlöpande. Detta innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Degerfors kommun använder sig av Offentliga jobb. Ansökningar som kommer via mail kommer inte vara med i urvalsprocessen.

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare för den här tjänsten.

På grund av semestertider tar följande enhetschef emot frågor kring tjänsten under följande veckor:

Vecka 28: Robert Håkansson
Vecka 29: Tony Kölborg
Vecka 30: Tony Kölborg Visa mindre

Kvalificerad administratör(Socialt ansvarig samordnare

Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbe... Visa mer
Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbet! Degerfors kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare och ska erbjuda goda förutsättningar för medarbetarna att känna trivsel, arbetsglädje, yrkesstolthet och engagemang.

Inom vård-och omsorgsenheten söker vi nu en Kvalificerad administratör/Socialt ansvarig samordnare (SAS).

Funktionen SAS ansvarar för att säkerställa god kvalitet och följsamhet till de lagar och förordningar som styr socialtjänstens arbete. Kvalificerad administratör är en stabsfunktion som aktivt ska delta i förvaltningens övergripande utvecklingsarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som SAS följer du upp bemötande, värdegrund och social dokumentation samt att våra enskilda får rätt insatser enligt biståndsbeslutet. SAS ansvarar också för att utreda rapporter om missförhållanden enligt lex Sarah, samt att anmäla allvarliga missförhållanden till IVO (Inspektionen för vård och omsorg). I tjänsten ingår också att rapportera till socialnämnd och socialutskott när det gäller verksamhetsfrågor.

Då SAS är tillika en kvalificerad administratör, innebär tjänsten även att du är en viktig del i förvaltningens övergripande strategiarbete. Det innebär att du kommer att ansvara för att självständigt driva olika frågor i verksamheten, såsom projektledning, information, utbildningsplanering, uppföljning av olika beslut och aktiviteter samt är aktiv i kontakten med socialnämnd och utskott.

Tjänsten ingår i förvaltningschefens stab.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk samhällsvetenskaplig utbildning med några års erfarenhet av kvalificerat socialt utredningsarbete. Du behöver goda kunskaper i Office-programmen och ha en pedagogisk förmåga. Då tjänsten i stora delar bygger på att kommunicera och dokumentera samt att ha kontakter med myndigheter, är kravet på svenska i tal och skrift mycket högt ställda.

Som person har du en positiv inställning till utveckling och förändring och har ett strategiskt förhållningssätt till verksamhetsutveckling samt en god förmåga till att se helheter. Det är viktigt att du har en förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp och att du vågar och vill ta egna initiativ för verksamhetens bästa.

ÖVRIGT
Tänk på att det är relativt kort ansökningstid - så skicka in din ansökan redan idag!
Vi undanber oss kontakt från alla slags rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Bemanningsadministratör

Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbe... Visa mer
Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbet! Degerfors kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare och ska erbjuda goda förutsättningar för medarbetarna att känna trivsel, arbetsglädje, yrkesstolthet och engagemang.

Socialförvaltningen inom Degerfors kommun kommer efter sommaren att inrätta en bemanningsenhet. Enheten kommer att ansvara för schemaläggning, rekrytering och bokning av vikarier vid verksamheterna vård och omsorg, LSS och hälso och sjukvård. Socialförvaltningen har ca 350 anställda. Bemanningsenheten kommer att vara öppen vardagar, kvällar och del av helg.


ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsadministratör kommer du att arbeta med schemaläggning, rekrytering och bokning av vikarier samt administrativa arbetsuppgifter inom bemanningsområdet. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med chefer, verksamhet och lönekontor. Eftersom det är en ny enhet kommer du att få vara med och ta fram processer och rutiner för bemanning.
Aktuella arbetsuppgifter är:
• Schemaläggning
• Tillsättning och omfördelning av arbetspass
• Systemadministration i Timecare och Timepool
• Kontakt med chefer och vikarier
• Rekrytering av vikarier efter verksamhetens behov
• Uppföljning och framtagande av statistik
• Medverka i introduktionen av vikarier






KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en administrativ utbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och har intresse för bemanning och schemaläggning. Du är flexibel, stresstålig, lyhörd och serviceinriktad samt har lätt för att kommunicera. Du har god datavana och problemlösningsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av schemaläggning, rekrytering och HR administration. Vidare ser vi gärna att du har kunskap om aktuella lagar, avtal, Timecare och Timepool.

Visa mindre

Administratör

Vår administratör ska vara föräldraledig och vi söker därför en ersättare. Denna roll är främst administrativ och företagets ansikte utåt. Personen i denna roll är den första kunder och besökare möter på plats, i telefonsamtal och per mail. Rollen innehåller en stor del administrativt arbete och viss allmän service. Administratören organiseras under företagets administration som består av 4 medarbetare. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna som administratö... Visa mer
Vår administratör ska vara föräldraledig och vi söker därför en ersättare.
Denna roll är främst administrativ och företagets ansikte utåt. Personen i denna roll är den första kunder och besökare möter på plats, i telefonsamtal och per mail. Rollen innehåller en stor del administrativt arbete och viss allmän service.
Administratören organiseras under företagets administration som består av 4 medarbetare.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som administratör ingår:
• Kundtjänst – Ta emot kundsamtal, besökare samt administrera ärenden i vårt kundinformationssystem.
• Vara ett administrativt stöd till stadsnät, fjärrvärme och elnät.
• Posthantering och diarieföring/arkiv.
• Kommunikation – såväl extern som intern kommunikation via intranät, hemsida och sociala medier.
• Backup inom ekonomiområdet
• Andra inom företaget förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre